Chodby budovy 2. stupně po dlouhé době ožily hlasy našich žáků. Žáci 7. a 9. ročníku se vrátili k rotační výuce. Po pondělním ranním povinném otestování pokračovali v dlouho očekávané prezenční formě výuky. Podívejte se, co se v tomto týdnu událo.

7. A

Sedmáci se po několika měsících vrátili do školních lavic. První týden byl jistě náročný, přinesl po dlouhé době velkou změnu. Žáci se mimo jiné měli zamyslet nad současnou situací, a co jim epidemie koronaviru dala a vzala:

Co hodnotím negativně?

Přibral jsem tři kila, nošení roušek, omezení pohybu, testování, jsou zavřené obchody, jsou přeplněné nemocnice, nemohl jsem ke kadeřníkovi, horší známky ve škole, lenost, žádný pohyb, nemohl jsem se setkávat s kamarády, nemohl jsem nakupovat v obchodě, nemůžu do kina, do restaurace, někdy jsem se nudila, moc jsem neviděla prarodiče, nemohli jsme letět na dovolenou, bolely mě oči od počítače, nemohl jsem hrát fotbal, únava materiálu – pc, sluchátka, mikrofon, otravování rodiči, život byl nudnější, těžší soustředění v on-line výuce, zhoršily se mi známky…

Co naopak hodnotím pozitivně?

Neměla jsem tělocvik, měla jsem jen čtyři hodiny ve škole, trávila jsem čas s rodinou, zjistila jsem, že mám více času, nedá se nic na distanční výuce naučit, jedině ve škole, dostal jsem nový mobil, nechodil jsem do školy, víc spánku, pohodlí domova, méně stresu, odpočinek, delší hraní her, celej den v teplákách, umím líp vařit, mohl jsem později vstávat, více nových virtuálních přátel, více času na pc,… 

7. B

I žáci 7. B měli v tomto týdnu prezenční výuku. V zeměpise probírali učivo jihozápadní Asie. Téma si procvičovali pomocí pojmové mapy, a protože jedna naše spolužačka má své kořeny až v daleké Sýrii, dozvěděli jsme se i nějaké zajímavosti a osobní postřehy z tohoto arabského světa. Po dlouhé době v hodině Aj vyzkoušeli skupinovou práci a současně i vazbu AS…AS, kterou jsme se učili předchozí hodiny. Žáci rozdělení do skupinek měli za úkol vymyslet alespoň tři anglická slova, která odpovídají příslušnému výrazu. Některé jejich nápady byly opravdu vtipné. Během výtvarné výchovy vyzkoušeli práci s barvou a jejími odstíny. Každý si vytvořil svého kouzelného brouka, kterého vybarvil libovolnými barvami a podle své fantazie. Až se za týden vrátí do prezenční výuky, budou mít jarně vyzdobenou třídu.

7. C

Od 10. 5. se žáci vrátili do školních lavic. Pro některé to nebylo jednoduché, proto jsme se snažili jim jejich návrat zpříjemnit některými aktivitami. V tomto týdnu si žáci užili jarní vycházku v rámci Tv, dále skupinovou práci v Aj, zamysleli se nad pozitivy a negativy online výuky v Ov, vyzkoušeli si zajímavé pokusy ve F a vytvořili krásné jarní výrobky na výzdobu třídy ve hodinách Vv.

9. A

Tento týden jsme se po třech měsících distanční výuky konečně vrátili do školy. Těšili jsme se na kamarády a na naše učitele. Návrat byl trošku obtížnější, neboť nás čekaly opakovací testíky, které jsme ale nakonec zvládli. A co si myslíme od této době covidové?

„Větší kontakt s rodinou“(Šimon)
“ Umím více pracovat s počítačem“ (Anička)
„Distanční výuka mi dala lenost a že jsem mohl o hodinu déle spát“ (Honza)
“ Karanténu, prosím pěkně, nikdy víc“ (Renča)
“ Štve mě, že jsou zavřené posilovny, hrozně jsem zlenivěl“ (Aleš)
“ Nemuselo by být tolik písemek. Přijímačky byly sice těžší, přelouskat se však daly“ (Mirďa)
“ Nejvíc mě mrzí, že jsme přišli o školní výlety“ (Bára Š.)
“ Naši učitelé se poprali s distanční výukou na jedničku“ (Verča)

9. B

Tento týden jsme se opět všichni sešli po dlouhé době ve škole. Všichni jsme byli rádi, že opět vidíme „naživo“, protože to byla jedna z hlavních věcí, co nám při distanční výuce chyběla. A při výuce to bylo hodně vidět – angličtinu jsme měli na čerstvém vzduchu, takže konverzace nám šla jedna báseň, ve výtvarné výchově jsme kreslili celosvětově známý symbol jin a jang, které jsme obohatili o své nápady, v matematice jsme měřili podobnost pomocí slunce a stínu a v informatice jsme se učili po počítačových sítích a moderních periferiích PC.