V první aprílový den se žáci třetích tříd vydali do Brna na výukový program –  Nech brouka žít. Ten si pro ně připravili lektoři ze školského zařízení pro environmentální vzdělávání Lipka.

Úvod programu byl motivován pohádkou o nešťastném slunéčku sedmitečném, které hledá své jméno i místo na zahradě. Podobně řešily děti problémy i dalších zástupců motýlů, brouků, pavouků, kterým hledaly jméno a jejich význam v přírodě. Žáci pozorovali živé pavouky, malovali si pavoučí sítě, v zahradě vyhledávali sítě křižáků a prolézali z provázku vytvořenou pavučinu.

Naučili se také říkanku a odhalili systém tkaní pavoučí sítě.

Druhá část byla věnována broukům. Seznámila žáky se stavbou jejich těla. Hravou formou pochopili význam brouků a pomocí dramatizace si prožili vývoj motýlů. Kuklili se jako housenky a zahrabávali myš jako hrobaříci.

Na závěr celého programu shlédli krátký film o hrobaříkovi, hovniválovi a křižákovi.

Program si děti užily, škoda jen, že některé děti ho svým nevhodným chováním narušovaly.

 K. Vacková, I. Šimková