Poslední náš společný výlet. Jde nám hlavně o to, užít si ho všichni spolu, bavit se, být spolu, být si blízko.

Začíná pršet pár minut poté, co usedneme do autobusu. Až do zpáteční cesty, kdy opět v autobuse sledujeme kapky za sklem, se nám déšť vyhne. Skeptické předpovědi počasí nevycházejí. Vysedáme ve Vranově, svižná chůze do kopce, hráz, most a už je tu náš kemp. Hladina přehrady z nás dostává různé výkřiky. Chorvatsko! Lipno! Voda sice není úplně teplá, ale travnatá, liduprázdná pláž a občas svítící slunce nás lákají. Relaxace a vodní hrátky začínají. Odpoledne nás po vodě čeká vzduch. Lanové centrum. Hbitost, odvaha, výzva, přelézání, skoky, houpání…Příjemně unaveni večeříme, klábosíme, pokračujeme večerní vycházkou a někteří i odvážnou noční koupelí. Večer, než padneme do peřin, se všichni scházíme u jednoho stolu, povídáme si, posloucháme hudbu, prostě pohoda.

Druhý den klesá teplota, ale ne naše nadšení. Domluveny máme koloběžky. Doslova se řítíme do Vranova, kolem řeky Dyje i do NP Podyjí, vnímáme přírodu, klid, terén, za chvíli se ocitáme zpět na náměstí, kde si dovolíme malé občerstvení. Ti zdatnější z nás vyjíždějí strmým kopcem k zámku, společně se pak všichni vracíme do kempu. I když se to nezdá, máme v nohách více než 10 km. Většina stojí na koloběžce poprvé v životě, takže výkon zasluhuje pochvalu. Odpolední aktivita, ta už zasluhuje rovnou úžas. Bumperball. Do výletu o něm málokdo slyšel a rozhodně ho nikdo nikdy nevyzkoušel. Velká gumová průhledná koule, tělo uvnitř, lezou pouze nohy. Blbneme, soutěžíme, děláme salta, chtěná i nechtěná, sbíráme se zpět na nohy, je to neskutečné. Večer jsme příjemně unaveni a i když je večer mrazivý, opět všichni pospolu sedíme a klábosíme. Hecování k noční koupeli vyslyší jen ti nejotrlejší.

Poslední dopoledne se už jen tak válíme na pláži. Za celou dobu, co tu jsme, jsme nevykolejili z příjemného spolubytí, nikdo se s nikým nehádá, nikdo se před nikým neschovává, všichni jsou pořád spolu, neustále se ozývá smích a my se snažíme zapamatovat si nové hlášky a nové zážitky, kterým se za pár dní budeme smát, až si na ně vzpomeneme. Naše třída, všichni ti kluci a holky, co za těmi chvílemi stojí, nám totiž všem bude hrozně chybět. Výlet byl vynikající, ničím jsme si ho nenechali zkazit a užili si ho. Sice jsme domů dojeli hrozně unavení, ale stálo nám to za to!