Škola v přírodě. Může být zábavnější způsob učení než se seznamovat s novými pojmy a rozvíjet již nabyté vědomosti venku, v terénu, na čerstvém vzduchu? Naše škola je zapojena do projektu Rozvoj lidských zdrojů na ZŠ V. Menšíka IV. a díky tomuto projektu měli žáci hrazené  nejen inovativní vzdělávání po celou dobu konání školy v přírodě, ale i autobusovou dopravu, přispěli si pouze na ubytování a stravu.

6. B vyrazila v termínu od 22. do 26. ledna, následovala 6. A od 19. do 23. února a jako poslední se vydala 6. C  od 4. do 8. března 2024. Všechny třídy se vydaly do dávné historie, žáci sami na sobě zakoušeli, jaké to bylo v pravěku a zda by v něm obstáli. Škola v přírodě nesla totiž podtitul „Jak přežít dobu ledovou“. Žáci vykopávali zkameněliny, tvořili sošky z hlíny, stříleli z luku, vrhali oštěpy, navštívili jeskyně, roztloukali kameny, zakládali ohně pomocí klestí, které si nasbírali v hustém smrkovém lese, ale také kladli fotopasti,  hledali stopy zvěře, rozpoznávali stromy, zpracovávali projekty, …

Žáci se během celého týdne naučili spoustu zajímavostí o přírodě, historii, ale i o sobě, vzájemně spolupracovali, dodržovali nastavená pravidla, posunovali své meze, překonávali překážky a bojovali i s neúspěchem.

Třídní učitelé 6. ročníku

A jak žáci po návratu do školních lavic shrnutí své postřehy ze školy v přírodě?

„Nejvíc se mi líbilo rozdělávání ohně, protože se nám to povedlo na první sirku.”

Jarča

„Nejlepší bylo lezení v jeskyních, vylezl jsem i do skalního okna.”

Radim

„Umím vyrobit hrot oštěpu z pazourku.”

Lucka

„Nejvíc se mi líbilo opékání. Některé vycházky byly moc dlouhé a taky pršelo a foukalo. A bylo skvělý, že se na fotopastích objevili jezevci.”

Filip

„Moc mě to bavilo, program byl super, procházky venku taky, kromě deště a větru, ale i tak jsme to zvládli. Naučila jsem se rozdělávat oheň a další dovednosti. Dozvěděla jsem se, že bobři žili už v době ledové. Vyráběli jsme keramické sošky a stříleli z luku, házeli oštěpem.”

Jana

„Nejvíc se mi líbilo, když jsme šli někam na procházku nebo na výlet. Byla to zábava a naši instruktoři byli moc hodní a rádi nám odpověděli na všechny otázky. Program byl taky super. A navíc dobře vařili.”

Nela

„Dozvěděl jsem se, že procházky nejsou nic pro mě. Už vím, jak rozdělat oheň. Líbilo se mi, jak jsme si hladili zvířata a poznávání stromů.”

Tomáš

„Zjistila jsem, že dobu ledovou bych nepřežila. Ve skupinách (tlupách) jsme pracovali dobře, všichni dělali to, co měli. Moc jsem se nevyspala, ale klidně bych se tam vrátila.”

Melča

„Moc se mi tam líbilo. Nejvíc asi úterý, protože byla velká vycházka. Také jsem se překonala a nechala, aby mi pavouk lezl po ruce. Ve skupině se mi pracovala dobře, všichni se nějakým způsobem zapojili. “

Barča

„Mně se líbilo, že tam byly lepší obědy, než ve škole. Hrozně mě štvalo, že jsem nemohl zapálit oheň. Úterý ráno bylo všechno zmrzlé, to bylo super. “

Šimon

„Škola v přírodě se mi moc líbila. Procházka byla celkem náročná. Celkově to byla velká zábava a jídlo bylo dobré.”

Radek

„Líbilo se mi večerní sezení u svíček a povídání si. Líbilo se mi i hledání stop zvířat.”

Eliška

„Líbilo se mi rozdělávání ohně a opékání špekáčků.” Domča

„Byla strašná zima.”

Elenka

„Nejvíc se mi líbilo, že jsme si mohli pohladit živá zvířata.”

Julča

„Je fajn, že už umíme podle klíče určit rostliny a živočichy.”

Kuba

„Dneska byla opravdu doba ledová”

Natka

„Špekáčky mi moc chutnaly.”

Honza

„Užila jsem si každý den.”

Verča

„Je fajn, že už umíme podle klíče určit rostliny a živočichy.”