Rozvoj digitální gramotnosti
Díky naší mobilní počítačové učebně mohou učitelé školy využívat školní tablety ve svých hodinách. Ovládání těchto zařízení je velmi snadné. Tablety mají k dispozici také aktivní pero, které zvládá tisíce přítlaků. Je schopno simulovat chování běžného pera. Nasazení v hodinách je různé. Důležitá je efektivnost. Práce s tabletem totiž není cílem, ale prostředkem práce. Tablety jsou tak využívány pro vyhledávání informací v badatelsky orientovaných učebních úlohách, přes využití senzorů v tabletech pro různá měření až po záznamy o provedené činností nebo komunikaci s ostatními školami. Velmi osvědčeným řešením je využití zařízení v hodinách cizích jazyků. Díky novém SW mohou žáci využít i rozšířené reality, kdy se řešení pracovních listů přehrávání v animaci přímo do jejich papírových zadání.
Názory učitelů
V hodině mluvnice jsme využili k opakování naši mobilní učebnu. Co si pod pojmem mobilní učebna můžeme představit? Každý žák má svůj tablet, na kterém si může procvičovat, opakovat, upevňovat učivo, které je pro něho problematické. A protože žáci měli před větší písemnou práci z českého jazyka, zaměřili své zdokonalení na oblasti z komplexního jazykového rozboru. Práce je bavila, čtyřicet minut uběhlo jako nic.
L. Moresová
S tablety ve fyzice pracuji poměrně často. Osvědčil se záznam experimentu do aplikace Arduino Science Journal. Děti mohou pomocí fotoaparátu a popisků zapisovat svůj experiment. Záznam je tak mnohem více vypovídající. Zajímavé jsou pracovní listy v rozšířené realitě, kdy se dětem zobrazují animace jednoduchých strojů rovnou do jejich papírových pracovních listů.
P. Procházka
Procvičování matematiky pomocí tabletů je rychlé a zábavné. Tentokrát jsme řešili slovní úlohy, příklady na písemné sčítání a odčítání a úkoly zaměřené na geometrii.
K. Vacková
8. 10. 2022