Pondělí 26.9 začalo v naší škole „pohádkově“. Nebylo to proto, že jsme všichni věděli, že tento týden nás čekají pouhé dva dny učení. Bylo to proto, že jsme se v hodině OSV rozhodli jako každoročně připomenout Evropský den jazyků. A to tak, že se zaměříme na pohádkové postavičky, které známe, čteme o nich, díváme se na ně v televizi, ale někteří z nás už zapomněli, jaká je jejich mateřština.

Začali jsme doplňováním názvů zemí k různým vlajkám. Ani doplnit příslušnou řeč nebyl problém.  Nejzábavnější, ale i nejtěžší část přišla nakonec, kdy jsme sledovali krátké filmečky v originálních jazycích a tipovali, co je to za řeč. Rodina Smolíkova maďarsky, Mumínci finsky, to jsou zástupci řečí, které zněly asi nejpodivněji. I když jen málokdo pozná švédštinu, Pippi dlouhá punčocha nám jistě poradila! To taková slovenština a Jánošík, to bylo jiné. Zasmáli jsme se u všech.

Na šesté třídy čekalo kromě této aktivity velmi zábavné divadelní představení Little Red Riding Hood, nebo-li Červená karkulka. Celé představení bylo nejenom velmi zábavné, ale i díky angličtině velmi přínosné. Žáci měli velkou radost, že rozumí a také se i nějakému novému slovíčku přiučili.

Šesťáci zhodnotili představení takto:
„Líbilo se mi, že to bylo krásné, legrační a že každá osoba měla více rolí.“

„Bylo to legrační a nezapomenutelné, ale vadilo mi, že nezpívali, ale hráli z playbacku. Ale byla to nej Karkulka na světě!“

„Líbilo se mi, že to bylo vtipné a že tam nebyla těžká gramatika. Bylo hezké vidět, jak se do hry všichni herci vžili.“

„Líbilo se mi, jak hezky vyslovovali ta anglická slovíčka.“

„Hlavně jsem s angličtinou o kus dál!“

„Líbilo se mi, jak vlk honil babičku, a že jsem tomu rozuměla!“

„Anglické představení se mi moc líbilo, skoro všemu jsem rozuměla. Naučila jsem se nějaká nová slovíčka.“

„Celá pohádka se mi líbila, protože jsem se naučila nějaká nová slovíčka. Nejlepší bylo, jak byla Červená karkulka s babičkou ve vlkově břiše. Měli to krásně natrénované a sehrané. Strašně moc jsem se nasmála. Moc moc krásné představení!

Vyslechli a zhlédli jsme mnoho zajímavého a teď už se jen těšíme, až se na chodbách objeví projekty, které na téma cizojazyčných postaviček budeme vytvářet v hodinách anglického jazyka a výtvarné výchovy.