Všichni žáci z 9. B svorně tvrdili, že v Praze již někdy byli, ale spousta památek i zajímavostí, které jsme během tří dnů navštívili i vyslechli, byla pro většinu úplně nových a neznámých.
Počasí tradiční. Prší a prší. Jako při každém výletě či adaptačním pobytu. Ale tentokrát jsme měli štěstí! Čím blíže jsme byli ku Praze, tím se počasí zlepšovalo.
Po ubytování jsme vyrazili do „víru velkoměsta“, do samého centra. Po projití Královskými zahradami jsme se ocitli na nádvoří Pražského hradu, důkladně jsme prozkoumali katedrálu sv. Víta, Václava a Vojtěcha (spíše známou jen pod prvním jménem), velmi nás zaujala výstava Příběh Pražského hradu, kde byla k vidění přilba i zbroj, kterou skutečně nosil sv. Václav! Po zámeckých schodech jsme sešli až ke Karlovu mostu, který má své jedinečné kouzlo. Není divu, že je tu stále přeplněno. Skupinky turistů obdivují nejen různé umělce – hudebníky, malíře, výtvarníky, ale i úchvatný výhled na dominantu celé Prahy. V tento den jsme ještě stihli Staroměstské náměstí s orlojem odbíjejícím celou. Náš první den skončil na Václavském náměstí, kde již pomalu padal soumrak.
Druhý den vyrážíme na Vyšehrad, kde se rodily české dějiny. Společně hádáme, které pověsti ztvárnil ve čtyřech sousoších Josef Myslbek. Po prohlídce chrámu se v tichosti a v úctě procházíme po Vyšehradském hřbitově, vyhledáváme rodáky z Ivančic a z blízkého okolí. Zjišťujeme, že na Slavíně (společné hrobce nejvýznamnějších osobností), je i Alfons Mucha. Další naše kroky vedou na Petřín, rozhlednu, která je věrnou kopií Eiffelovy věže, jen je pětkrát menší. Po vystoupání 299 schodů před námi leží celé město jako na dlani. Cestou z Petřínského parku míjíme i sochu Karla Hynka Máchy, kde si někteří vzpomínají na verše z básně Máj. Příští zastávkou je Pražské jezulátko, panenka, která plní přání a vykonává zázraky.
Již poslední den! Ráno si vše sbalit, odvézt věci na nádraží do úložné skříňky, pak k Vltavě, kde jsme se nalodili na lodičku a hodinu se nechali kolébat na vlnách Vltavy. Cestou nám bylo nabídnuto i občerstvení.  V muzeu Karlova mostu jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí ze samotné stavby. Na Kampě nás všechny zaujaly maxi mimina, která lezou po čtyřech a také Lennonova zeď, kde jsme zanechali vzkaz.

Jak žáci hodnotí svůj poslední adaptační pobyt?

Marky: „Nejvíc se mi líbilo na Václavském náměstí, kde jsme měli rozchod, procházeli jsme obchody a pozorovali lidi kolem.“
Ivča: „Rychle to uteklo a vůbec by nám nevadilo zůstat v Praze dýl.“
Bety: „Tři dny jsou málo, klidně bych toho chtěla vidět víc.“
Kuba: „ Líbilo se mi tam, byla tam sranda. Památky byly moc zajímavé.“
Barča: „Adapťák se mi moc líbil. Památky, ubytování, všechno bylo super.“
Nikča S.: „V Praze to bylo skvělý, moc jsem si to užila, navštívili jsme mnoho zajímavých památek.“
Danča: „Nejvíce se mi líbila plavba po Vltavě a jízda metrem. Moc jsem si to užila a nikdy nezapomenu na náš poslední adapťák, který jsem mohla prožít právě s mými skvělými spolužáky. Díky!.“