Letos žáci naší školy absolvovali čtyřdenní pobytovou akci s názvem Poznáváme přírodu. Vybrali jsme zajímavou lokalitu kolem obce Mitrov. Třídy 6.A a 6.B byly připraveny k odjezdu 4.6. Čekaly nás dny plné zajímavých soutěží, aktivit v přírodě i zábavy. Program jsme dětem připravili pestrý. Všichni dostali pracovní sešit konkrétně připravený pro tuto akci. Z teoretických informaci žáci zpracovávali témata les, voda, počasí. Praktické pozorování pak bylo z botaniky – určování kolem rostoucích bylin a stromů, určování rychlosti proudu vody nebo určování bezobratlých.

Děti navštívily Habří lávku, zvoničku v obci Krčma, zajímavou lipovou alej, Trenckovu rokli s vodopádem a zříceninu hradu Mitrov. Ve volných chvílích hrály fotbal, ping pong. Akce se dětem líbila.

P. Švehlík a P. Procházka

A jaké byly názory dětí?

Líbilo se mi jak jsme šli na vodopád, ale byla to dlouhá cesta

Lucie Rogožanová

Nejvíc se mi líbilo, že tam byly zvířata. Vařili tam moc dobře, všechno mi chutnalo

Dominika Studená

Líbilo se mi jak jsme opékali špekáčky a jak jsme kopali ty pasti

Michaela Doubková

Zápisky dětí

6.6.2013 3.den odpoledne

Vydali jsme se podle mapky, kterou máme v pracovních sešitech po červené značce. Cesta byla po rovince, lesem a místy blátivá. Šli jsme i kolem velmi pěkných chatek. Strmou cestou po skále jsme došli až na louku, ze které vedla lávka na druhou stranu přes řeku. Další cesta nás dovedla k vodopádům. Výška vodopádů byla asi 10 m. Potom si učitelé stoupli na kámen pod vodopádem a vyfotili se. Zpáteční cesta vedla po druhém břehu až ke dřevěné lávce a po té jsme přešli na druhou stranu zpět na původní cestu. Celkem jsme ušli 14 km.

Večer jsme si u ohniště opékali špekáčky a zpívali písničky. K tomu nám hrála Eva Šínová na foukací klavír a Jakub Nečas na kytaru.

Jakub, Mirek

6.6.2013 3. dopoledne

Ke snídani jsme si mohli vybrat jogurt, vánočku, párek, salám, toast. Po snídani jsme šli zkontrolovat pasti. Tentokrát se chytilo 33 mravenců, 2 stonožky a 3 ploštice. Pak jsme šli k řece a měřili jsme teplotu a průhlednost řeky. Voda měla 11 stupňů Celsia. Poté jsme šli do lesa a stavěli domečky u kmenů stromů. Také našli žabku. K obědu jsme měli hovězí vývar se zeleninou a jako hlavní chod rajskou s knedlíkem a masovými kuličkami. Odpoledne půjdeme na výlet do Trenckovy rokle k vodopádu.

Aneta, Lea

5.6.2013 2. odpoledne

Po poledním klidu jsme se vydali do lesa. Vyplnili jsme zde pracovní list o počasí a potom jsme hráli hru – trefování šiškami do stromu, potom jsme šli ke kostelíku v obci Strážek. Prohlédli jsme si ho a šli jsme dál. Po cestě ze schodů jsme našli malé ptáčátko, které vypadlo z hnízda. Chvíli jsme poseděli a vydali se dál. Asi čtvrt hodiny jsme šli kolem silnice a lesíka, kde jsme zahlédli palouček posetý bedlami. Paní učitelka Sojková s panem učitelem Švehlíkem jich pár posbírali a šli jsme dál. Cestou jsme se stavili na malé občerstvení v blízké restauraci. Už jsme se blížili k penzionu a zrovna přijela paní učitelka Krejčířová se vyměnit s paní učitelkou Sojkovou. Přivítali jsme ji a šli jsme na večeři. K večeři byl kuřecí řízek a bramborová kaše. Po večeři jsme hráli hry. První byly rekordy přírody a druhá poznávání filmových písniček. Teď uléháme do postelí a těšíme se na další den.

Klára E.

5.6.2013 2. dopoledne

Po vydatné snídani jsme šli zkontrolovat pasti na hmyz. Našli jsme tam spoustu mravenců a 3 střevlíky. Potom jsme šli na procházku do obce Krčma a vyplňovali jsme pracovní list na téma les. Podívali jsme se na zvonici se zvonem starým 126 let. Někteří šli zpátky do penzionu a jiní šli lipovou aleji. I přestože jsme šli po vyznačené trase, tak jsme došli k řece, přes kterou nevedla lávka. Tak jsme museli jít podél řeky neznačenou cestou. Nakonec jsem to všichni zvládli na jedničku. Když jsme přišli, tak jsme měli oběd. Polévka byla luštěninová a jako hlavní chod jsme měli buchty s tvarohem, k pití byl ovocný čaj.

Lucka a Lea

4.6.2013 1. den odpoledne

Po odpoledním klidu jsme se šli projít k Habří lávce. Cestou jsme vyplnili stránku voda v pracovním sešitě. Dělali jsme i pokusy – hodili jsme klacek do vody a měřili jsme čas. Potom jsme spočítali rychlost proudu m/s. Cestou jsme vyšli hezký kopec, ale zvládli jsme to. Viděli jsme koně a krávy. Po té následovala cesta zpět. Až jsme přišli, měli jsme volno. Někteří z nás šli hrát ven ping pong, fotbal nebo jiné aktivity – ostatní zůstali na svých pokojích, četli si, nebo si jen povídali a něco hráli. Po hodině jsme šli do jídelny a tam jsme si zahráli spoustu soutěží – slámkou jsme museli dávat do misky papírky, klíče na provázku jsme museli protahovat oblečením a předávali jsme si slámkou kroužek. Byla to sranda.

Kačka a Petr

4.6.2013  1. den dopoledne

V 8:00 jsme odjížděli z Ivančic na poznávání přírody do Lesního penzionu Podmitrov. Když jsme přijeli, tak jsme se šli projít, protože se jiná škola ještě balila. Než jsme šli na procházku, tak jsme dostali pracovní sešity. Cestou jsme poznávali rostliny a psali poznámky o hradě a zámku Mitrov. Na zámku je teď domov seniorů. U domova jsme si nakupovali v pojízdném pekařství.

Ve 12:00 jsme měli oběd. Polévka byla zeleninová a hlavní chod byly kuřecí nudličky, vařené brambory, zelí a rajčata. Od 12. hodiny do 14. hodiny jsme měli polední klid.